pumpkin soup

15:21

Jídlo, které pro mnoho lidí znamená podzim. Pro mě je dýňová polívka správnou volbou po celý rok. Ale je pravda, že tomu pochmurnému deštivému počasí dodává jísté kouzlo. Kdykoliv ji vidím někde na meníčku, vždy si ji objednám. Je to sice jedno z nejjednoduších jídel, co znám, ale variant, jak ji připravit, je opravdu nespočet. Ráda proto ochutnávám různé druhy a nchávám se inspirovat chutí, kterou preferují ostatní. 


Moje dýňová polévka není opravdu ničím světoborným. Mám nejraději, když je spíš sladká a druhou chuť dotvoří pikantní chilli. Polévku dělám z dýní Hokaido, protože se nemusí loupat, tudíž je celá příprava o krok jednodušší. Vždycky si uvařím co největší množství, abych měla oběd do práce nebo doma, pokud nestíhám vařit další dny. Je to jedno z nejoblíbenějších jídel mě a mojí rodiny. Takže ji vařím opravdu často a ještě jsem se jí nepřejedla. Chutnala také spoustě mých přátel, kteří mě přemlouvali, abych napsala recept - takže tady je. Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna tohle jídlo tak povede.

          

K jedné středně velké dýni Hokaido vždy kupuji asi dvě větší mrkve, jednu konzervu kokosového mléka (v Lidlu mají i light verzi, ale většinou mám klasiku z Alberta), jednu větší červenou cibuli a koření. Spousta lidí dává do polévky kari, já preferuju jiné chutě. A tady se asi skrývá to moje "tajemství" - dávám do ní totiž uzenou papriku! A jestli jste si tohle koření ještě nikdy nekoupili, tak vřele doporučuju, fakt to stojí za to! Najdete ji mezi kořením ve většině normálních supermarketů, není to žádná nedostupná vychytávka. 



Postup je také velmi jednoduchý. Ve velkém hrnci si na olivovém oleji osmahnu cibuli, pak k ní přidám na kolečka nakrájenou mrkev (vaří se dýl než dýně, proto je lepší ji nakrájet na menší kousky), a na větší kostičky nakrájenou předem umytou dýni - ano i se slupkou. Trošku to vše posolím, možná podliju malým množstvím vody a nechám trošku "vypotit" pod pokličkou.

Mezitím otevřu konzervu s kokosovým mlékem, které je potřeba důkladně a do hladka promíchat, než jej naleju do hrnce. A dávejte pozor, docela to zasviní kuchyň. Jakmile je rozmíchané, přileju celé mléko do hrnce. Pokud je dýně trošku víc než tekutiny, není to problém, postupným vařením ztrácí objem. Je potřeba to vše občas promíchat. A taky v průběhu dochucovat. U dochucení doporučuji nešetřit uzenou paprikou. Potom přidávám klasicky sůl a pepř, trošku sójovky a malé množství chilli flakes z mlýnku. Raději si to pak posypávám ještě čerstvě namletým chilli při každé porci, takže do polévky toho nedávám tolik. 

Jakmile je zelenina rozvařená, vypnu sporák a nechám polévku trošku vychladnout, abych ji mohla rozmixovat. Až je polévka úplně hladká, doporučuji ještě jednou ochutnat a dochutit případné nedostatky. Docela snadný, nemyslíte? ✔️



You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM